The Sore Feet Song 作者:Ally Kerr




I walked ten thousand miles, ten thousands miles to see you
我長途跋涉一萬哩,就是為了來看你
And every gasp of breath, I grabbed it just to find you
每次呼吸的喘息,我忍住了,只為了找到你
I climbed up every hill to get to you
我翻越群山,只為找你
I wandered ancient lands to hold just you
我橫越古老大地,只為擁你入懷

And every single step of the way, I paid
一路上的每一步,都讓我付出代價
Every single night and day I searched for you
日日夜夜,我搜尋你的蹤影
Through sand storms and hazy dawns I reached for you
穿越沙塵暴和朦朧的破曉,我在找你

I stole ten thousand pounds, ten thousand pounds to see you
我偷了一萬鎊,只為了找到你
I robbed convenience stores coz I thought they'd make it easier
我搶劫便利店,因為他們賺錢太容易
I live off rats and toads and I starved for you
我和老鼠蟾蜍為伍,挨餓受凍只為找你
I fought off giant bears and I killed them too
我甚至被迫和巨大的熊打鬥,把它殺害

And every single step of the way, I paid
一路上的每一步,都讓我付出代價
Every single night and day I searched for you
日日夜夜,我搜尋你的蹤影
Through sand storms and hazy dawns I reached for you
穿越沙塵暴和朦朧的破曉,我在找你
I'm tired and I'm weak but I'm strong for you
我困乏且虛弱,但為了你我無比堅強
I want to go home but my love gets me through
我想打道回府,但我對你的愛讓我得以忍受這一切苦難

-----------------------------------------------------------

這個是動畫《蟲師》的主題曲The Sore Feet Song

是一首很輕、很舒服的一首歌^^

其實動畫已經出完很久了,剛出的時候,我也很熱衷的在看

前一陣子剛好看到《蟲師》要拍成電影版要上映了

覺得有點不可思議,因為如果要拍成電影的話,要花很多錢做很多的特效跟後製

不過我還沒有看到電影版的啦!!

我記得動畫版本的其中一個蟲,我覺得很恐怖!!

那個蟲的名字叫做 "虛"

只要在密閉空間就會有 "虛" 的存在,而 "虛洞" 可能會跟另一個密閉空間連結

或者就一直在 "虛洞" 出不來了....

我記得那個時候,我睡覺就不太敢用棉被把頭蓋住

因為有時候太亮我會睡不著= ="

也不敢整個人縮在被窩裡,太恐怖了!!

我不想被 "虛" 帶走 >""""<
arrow
arrow
    全站熱搜

    空心 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()